Monday, February 22, 2010

sejak merasa kehilangan,aku mula celik untuk menghargai

entah kali ke berapa aku menjejakkan kakiku ke sungai congak....sungai conkaka yang terletak di hulu langat amat terkenal di kalangan warga kota untuk berkelah bersama warga kota dan juga menjadi pilihan oleh sekolah sekolah dan intitusi pengajian tinggi untuk membuat program rotibasi atau membina semangat walaupun semangat itu memang tiada langsung kecuali semangat untuk mandi sungai atau menebeng di lembah pansoon.

seperti di post lalu aku di tugaskan menjadi penolong tukang masak.ramai memuji masak tukang masak,penolong diorang wat dak je.betambah kembang kuncup la kawan aku selaku tukang masak padahal diorang tak tahu yang kuku serta jari inilah yang membasuh ayam ayam, sayor mayor, beras hancur serta memasak nasik...ketawa kecil bila melihat mereka makan dengan beselera...hahahahah!

tapi yang tak besnye bile hari petama perot aku wat hal..ni angkara lauk nangka yang aku makan kat kedai makan di gombak...sume bende tak menjadi,hati tidak keruan dan perasaan panas baran mula berputik.waktu nila aku dapat mendalami betapa seksenye kaum hawa kene sengugut dan membuat hati ku mula terdetik nak makan ubat menstrual...jimbit...

bila sakit perot memuncak...atom atom udara dalap perot aku mula belanggar sesama sendiri sehingga aku tak dapat tidor satu malam,nak buang hajat tak boleh di tambah semangat tu kurang di sebabkan malam makin di selimuti dengan kegelapan...tapi aku memberani kan diri,dekat 5 kali aku ulang alik ke jamban sampai tak sedar ke mane kunci serta isi dalam kocek aku..

keesokan harinye aku tersedar hp aku hilang...hampir pelusuk aku cari.kawan turut membantu...dari halaman rumah..sampah2 tak lupa dorm dan juga tandas...terima kasih kawan2.makin derita jiwe aku...kerje sume tak kene...mujur senyuman manis makwe2 dari pelusuk sabah sedikit sebanyak dapat meredakan semua itu...
hari terakhir ketika bekemas kemas pulang hati aku maken tidak keruan...bagai ibu kehilangan anaknya yang lari ke rumah kerna bermain sms di dalam gelap.bila tiba waktu bertolak nakin berat aku nak tinggal kan kem tu....makin berat...seperti makhluk halus sudah duduk di bahu tegap ini...

dalam berat hati dan sedih aku membuke pintu van....tibe2....eh...hp aku kat celah pintu ni la.....hehehehe

No comments:

Post a Comment